Medalles d'Honor Barcelona 2025: Reconeixements destacats a la Ciutat
11 de novembre de 2025
Acte d'entrega de les Medalles d'Honor de Barcelona 2025
Ayer, 10 de novembre, al Saló de Cent de l'Ajuntament, es va dur a terme l'acte d'entrega de les Medalles d'Honor de la ciutat de Barcelona corresponents a l'any 2025.
Al districte de Horta-Guinardó, es va reconèixer la feina de la Xarxa de Dones Cosidores per la seva tasca integradora a favor de les dones, a través d'un espai comunitari d'inserció laboral. Així mateix, es va premiar a Antonio Novalbos per la seva contribució a la participació ciutadana al barri del Carmel, especialment en suport a les persones amb discapacitat.
Les restants medalles d'honor atorgades el 2025 són les següents:
- En l'àmbit de la ciutat: Fermí Puig (a títol pòstum), Òscar Muñoz (a títol pòstum), Rafel Jordana, Montserrat Úbeda (a títol pòstum) i la Comunitat de clarisses del Monestir de Santa Maria de Pedralbes.
- Al Ciutat Vella: Escola Vedruna Àngels i Maite Roca.
- A l'Eixample: Pepa Serra i Esbart Gaudí.
- A Sants-Montjuïc: Diego García i l'Associació de Veïns Badal-Brasil-Bordeta.
- A Les Corts: ADECO Catalunya i Grup Mou-te Les Corts.
- A Sarrià - Sant Gervasi: José Luis Lorente i l'Associació Veïnal Sant Gervasi - la Bonanova.
- A Gràcia: Club Bàsquet Coll i Elvira Altés.
- A Nou Barris: Sandor Martín i Alberto Vila.
- A Sant Andreu: Centre d'Estudis Ignasi Iglésias i Antònia Luengo.
- A Sant Martí: Mercedes Alvira i la Comissió Memòria i Gènere.
Per obtenir més informació i imatges sobre les persones i entitats guardonades, es pot accedir a la nota de premsa oficial.
Les Medalles d'Honor de Barcelona es van establir el 1997, en commemoració del centenari de la unió dels pobles de la regió, amb la finalitat de reconèixer a individus o entitats el treball dels quals hagi contribuït al desenvolupament de la consciència cívica i dels valors ciutadans.