Fem Guinardó

Fem Guinardó

Iniciativa de sensibilització sobre fibromiàlgia al Districte de Horta-Guinardó

7 de maig de 2026

El Districte de Horta-Guinardó s'uneix a la campanya de sensibilització de la Fundació 12 de maig

El Districte de Horta-Guinardó ha decidit sumar-se una vegada més a la iniciativa impulsada aquest any per la nova Fundació 12 de maig, en col·laboració amb l'Associació Catalana d'Afectades i Afectats de Fibromiàlgia i d'altres malalties i síndromes afins (ACAF), i la Plataforma de Familiars FM-SFC-SQM, amb l'objectiu de reforçar la sensibilització social i la col·laboració entre entitats, institucions i la societat civil.

La fibromiàlgia, el síndrome de fatiga crònica (SFC/EM) i el síndrome de sensibilitat química (SQM) són malalties cròniques que poden afectar greument la qualitat de vida de les persones que les pateixen. S'estima que en conjunt afecten entre el 2% i el 4% de la població, amb una major incidència en les dones, tot i que cada vegada es diagnostiquen més casos en homes i persones joves.

Malgrat la seva alta prevalença, aquestes malalties continuen sent poc visibles socialment i sovint són infradiagnosticades, la qual cosa dificulta l'accés a un reconeixement adequat i a recursos assistencials. La campanya de sensibilització busca donar a conèixer la realitat de les persones afectades i fomentar el compromís de les institucions en millorar la seva qualitat de vida.

Més informació

Més Informació

Carregant...
x
X